Reklamační řád

I. Všeobecná ustanovení

Prodávajícím je firma Martin Voda (IČO: 87652323, DIČ: CZ6605290340) se sídlem U Lípy 1515, 53901 Hlinsko, Česká republika. Reklamační řád byl zpracován dle § 89/2012 Sb. (občanského zákoníku) a § 634/1992 Sb. (o ochraně spotřebitele) a vztahuje se na prodávané spotřební zboží, u něhož kupující uplatňují práva z odpovědnosti za vady. Reklamační řád je nedílnou součástí obchodních podmínek; uzavřením kupní smlouvy s prodávajícím kupující vyjadřuje souhlas s tímto reklamačním řádem. Kupujícím může být spotřebitel (§2 zákona č. 634/1992 Sb.) nebo podnikatel jednatelským úkonem při své činnosti (společně dále „Kupující“).

II. Odpovědnost prodávajícího

Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že zboží při převzetí nemá vady (odpovědnost za jakost při převzetí podle § 2161 NOZ). Zvláště odpovídá, že v době převzetí:

  • má zboží vlastnosti sjednané ve smlouvě nebo, chybí-li smluvení, vlastnosti popsané prodávajícím či podle povahy zboží očekávané;
  • je zboží vhodné pro účel, který prodávající uvádí, resp. obvyklé použití;
  • odpovídá zboží dohodnuté jakosti či vzorku;
  • je zboží v požadovaném množství, míře nebo hmotnosti;
  • vyhovuje zboží všem příslušným právním předpisům (např. hygienickým předpisům u potravin).

Ke zboží prodávající přikládá daňový doklad (fakturu) s údaji o koupi; je-li přiložen záruční list, obsahuje podmínky případné záruční záruky. V případě, že k zboží záruční list není, slouží daňový doklad k uplatnění reklamace.

III. Uplatnění reklamace

Reklamaci může kupující uplatnit osobně na sídle prodávajícího (adresa výše) nebo elektronicky (např. e-mailem). Při podání reklamace kupující uvede datum nákupu, popis vady, požadovaný způsob vyřízení a kontaktní údaje (zpravidla zpáteční adresu a telefon). Prodávající po přijetí reklamace vystaví kupujícímu písemné potvrzení o přijetí reklamace a její specifikaci (datum uplatnění, druh vady, požadovaný způsob vyřízení, kontaktní údaje).

Prodávající o reklamaci rozhodne nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění. Pokud je reklamace uznána jako oprávněná, má kupující právo volby způsobu nápravy (přednostně bezplatnou opravu vady nebo výměnu zboží za bezvadné). Pokud není provedení opravy či výměny možné (například z technických důvodů) nebo pokud je to pro kupujícího nepřiměřeně obtížné, má kupující právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo může od smlouvy odstoupit. Tyto nároky vyplývají ze zákonné odpovědnosti prodávajícího za vady (§§ 2175 a 2176 NOZ).

Po vyřízení reklamace vystaví prodávající kupujícímu písemné potvrzení o způsobu vyřízení (oprava, výměna, sleva nebo případné zamítnutí) a o datu provedení opravy, resp. do­bě trvání opravy nebo odůvodnění zamítnutí. Upozorňujeme, že kupující může vady zboží uplatnit do 2 let od převzetí zboží, pokud nejde o vadu způsobenou následným nevhodným zacházením s věcí.

IV. Výluky z odpovědnosti prodávajícího

Prodávající neodpovídá za vady, které vznikly po převzetí zboží zásahy kupujícího (např. mechanické poškození lahve), nesprávným skladováním (např. skladování při nevhodné teplotě nebo vlhkosti) či běžným opotřebením, které se objevily po řádném užívání zboží. Záruka se nevztahuje na přírodní změny vlastností potravin (např. přirozené zrání nebo usazování sedimentu ve víně) ani na škody způsobené vyšší mocí nebo zásahem třetí osoby.

V. Závěrečná ustanovení

Prodávající seznámí kupujícího s tímto reklamačním řádem vhodným způsobem (např. zveřejněním na webových stránkách nebo předáním kupujícímu na požádání). Reklamační řád je zveřejněn spolu s obchodními podmínkami a kupující potvrzuje jeho znalost a souhlas převzetím zboží. Kupující je povinen při uplatnění reklamace umožnit prodávajícímu prohlédnout reklamované zboží a spolupracovat při jeho kontrole. Poslední rozhodnutí o sporu se řídí platnými právními předpisy České republiky, především občanským zákoníkem a zákonem o ochraně spotřebitele. V případě rozporu v reklamačním řízení lze využít možnosti mimosoudního řešení sporů.

Přístup pouze pro osoby starší 18 let

Víno čeká na ty, kteří dozráli.